Zbity ekran, pęknięty wyświetlacz, a może uszkodzeniu uległa jedynie szybka? Czasem trudno rozstrzygnąć. Jedno jest pewne – telefon kwalifikuje się do naprawy. Zakres uszkodzeń będzie determinował natomiast rodzaj naprawy i oczywiście jej koszt. Jeśli masz kłopot ze zdiagnozowaniem, z jakim typem uszkodzenia w swoim urządzeniu masz do czynienia, wyjaśniamy różnice i wskazujemy, jakich działań będzie wymagał stłuczony ekran w Twoim telefonie.
Kiedy zalecana jest wymiana szybki w telefonie?
Szybka to nic innego, jak szkło, które pełni funkcję ochronną dla wyświetlacza telefonu. Wcale nietrudno o jej uszkodzenie, bowiem jest chyba najbardziej na to narażonym elementem urządzenia. Choć szkło jest materiałem bardziej odpornym na zarysowania niż akryl lub tworzywa sztuczne, to już jakiekolwiek jego pęknięcia są wyraźnie zauważalne.
Jeśli Twój telefon jest zbity lub pęknięty z przodu (na ekranie mogła pojawić się typowa „pajęczynka”), ale wciąż działa, najprawdopodobniej problem tkwi jedynie w szkle. Zatem do naprawy kwalifikować się będzie szybka. Istotne będzie tutaj jednak, aby dotyk działał prawidłowo, a wyświetlacz pokazywał obraz bez pasów czy plam.
Niektóre modele telefonów wyposażone są w szybkę zespoloną z dotykiem, czyli ochronne szkło zintegrowane jest z funkcją dotyku. W takim przypadku pęknięty ekran oznaczać będzie najprawdopodobniej nadal prawidłowo wyświetlany obraz, ale już kłopoty z funkcją dotyku. Tutaj do wymiany kwalifikować się będzie więc szybka/dotyk.
Co ważne, nie należy zwlekać z wymianą uszkodzonej szybki. Dlaczego? Korzystanie z telefonu w takiej sytuacji może doprowadzić do dalszych uszkodzeń, a konkretnie do awarii wyświetlacza.
Wymiana wyświetlacza w telefonie – kiedy jest potrzebna?
Stłuczony ekran może okazać się awarią wyświetlacza. Ten element odpowiada za obraz w telefonie, zatem w przypadku uszkodzenia na ekranie mogą pojawić się czarne plamy, zaniki obrazu, zniekształcenia lub przebarwione obszary. Jeśli w Twoim telefonie dotyk jest funkcją zintegrowaną z wyświetlaczem, zapewne w wyniku uszkodzenia nie będzie on działał lub jego działanie będzie ograniczone bądź nieprawidłowe. Rekomendowanym rozwiązaniem w takiej sytuacji będzie oczywiście wymiana wyświetlacza.
Takie usługi są realizowane w naszym punkcie serwisowym. Jeśli jesteś posiadaczem telefonu marki Oppo, który posiada pewne uszkodzenia z zakresu wyświetlacza bądź ekranu, możesz oddać go do naszego serwisu naprawy telefonów Oppo.
Nasi specjaliści zdiagnozują problem i szybko go naprawią!.
Pęknięty ekran – jak naprawić?
Czy samodzielna diagnoza pękniętego ekranu to dobre rozwiązanie? Niekoniecznie. W tym przypadku zawsze warto postawić na sprawdzony, profesjonalny serwis telefonów. Po pierwsze, usterka zostanie kompleksowo i rzetelnie zidentyfikowana. Po drugie, szybka i wyświetlacz to elementy współpracujące ze sobą dla ochrony telefonu i zachowania jego funkcjonalności. Właściwie przeprowadzona diagnostyka pozwoli ustalić, z jakim problemem mamy rzeczywiście do czynienia i zapobiec ewentualnym dalszym uszkodzeniom. Wyświetlacz składa się bowiem z warstw różnych materiałów, więc ich uszkodzenie czasem nie jest natychmiast zauważalne.
Wymiana szklanego panelu jest zabiegiem wymagającym odłączenia zbitej szybki od ekranu oraz usunięcia resztek zbitego szkła i pozostałości specjalistycznego kleju. Urządzenie musi także przejść proces czyszczenia w specjalnej komorze bezpyłowej. Nowe elementy urządzenia są ze sobą łączone w odpowiednich warunkach w zakresie temperatury i ciśnienia (odpowiada za to autoklaw), a naprawiony telefon poddawany zostaje odpowiednim testom. W ramach wymiany wyświetlacza dokonuje się również wymiany szybki. Nie sposób więc nie zgodzić się z twierdzeniem, że kwestia naprawy pękniętego ekranu to zadanie, które najlepiej powierzyć na co dzień zajmującym się tym profesjonalistom.